10 Aralık 2018 Pazartesi

Çikolatalı ve Kakaolu Ekşi Mayalı Ekmek


Çikolatalı Ve Kakaolu Ekşi Mayalı Ekmek Tarifi İçin Malzemeler

  • 50 gr tereyağ
  • 1 adet yumurta
  • 270 ml süt
  • 100 gr katı ekşi maya
  • 20 gr şeker
  • 400 gr un
  • 6 gr tuz 
  • 6 gr kakao
  • 6 gr su
  • 30 gr mini çikolata
  • Çikolatalı Ve Kakaolu Ekşi Mayalı Ekmek Tarifi Yapılışı
  1. Tereyağ, yumurta, şeker, süt, ekşi maya ve unu 10 dk yoğurdum.
  2. 1 saat sonra tuzunu ekledim.
  3. 900 gr civarında bir hamurum oldu.
  4. 350 gr hamuru alıp kakao ve suyunu ekledim, tekrar yoğurdum.
  5. Sade hamurun üzerine kakaolu hamuru koyup 3 katlama yaptım.
  6. 2-3 saat kadar mayalanmaya bıraktım.
  7. Şekil vermek için tezgaha aldım.
  8. Çikolatayı üzerine serpiştirip katladım.
  9. Şekil verip sepete aldım.
  10. 24 saat buzdolabında beklettim.
  11. Sonrasında her zaman ki gibi dökümde pişirdim.
  12. 250 derecede ısıttığım tencereye hamuru koyup kapaklı olarak 30 dk sonrasında kapağı açarak 210 dereceye düşürüp renk alana kadar pişirdim.                            



0 yorum:

Yorum Gönder

 
PINARIN KAZANI Blogger Template by Ipietoon Blogger Template