24 Ekim 2014 Cuma

Fırında Yoğurt Mayalama

Malzemelerimiz
1 litre Çiğ süt
1 yemek kaşığı yoğurt

Hazırlanışı
1 litre Çiğ sütü en az 5 dakika kaynatıp ılınmaya bırakın.
Sütün sıcaklığı parmağınızı süte batırdığınızda 5'e kadar sayın eğer sıkıntı yoksa tamamdır.
1 yemek kaşığı yoğurdu ılık süte ekleyip hafifçe 1-2 karıştırın.
Sütü fırına koyup 75 dereceye ayarladığınız fırını 1 saat çalıştırın.
1 saat sonunda fırını kapalı tutup kapağı açmayın.
6 saat kapalı fırın içinde kalsın.
Süre sonunda fırında çıkarıp buzdolabına koyun kapağını kapatmayın sulanmasın.
Ertesi gün kavanozun kapağını kapatıp istediğiniz zaman tüketebilirsiniz.
Mayalanma için en önemli şey sıcaklık oldugu için yoğurdunuzun tutmama ihtimali yok.
Her defasında örtülerle sarıp sarmalama derdi yok.
Şık ve küçük kavanozlara yapıp direk sofraya koyabılırsınız.
Fazla yapacağınız zaman ayrı ayrı kavanozlarda yapıldığı için hepsi birden bozulmuş olmuyor.
Afiyet olsun.
Sevgilerimle

2 yorum:

  1. Pınar hanim Merhaba Sizi nefis yemek tariflerinden tanıyorum hatta takip ediyorum Burda da tevafuk gördüm ve sevindim burdan da takip edip size destek olmalıyım diye düşünüyorum bide bu blog işleri nasil oluyor sanki herkesin var detaylı yardimci olur musunuz
    Nefis yemek tarifleri / bilge torer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bilge hanım ziyaretınıze cok memnun oldum cok teşekkur ederım blog herkesın yok ısteyen kuruyor sızde kurmak ıstersenız blogger.com uye olun oradan ılerleyebılırsınız

      Sil

 
PINARIN KAZANI Blogger Template by Ipietoon Blogger Template