6 Kasım 2014 Perşembe

Piyano Kek Tarifi


Malzemelerimiz
Kek malzemesi
2 yumurta
1/2 su bardağı şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı un

Islatmak için
1.5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao

Kreması için
3 su bardağı süt
2 Türk kahvesi fincanı şeker
2 turk kahvesi fincanı un
1 paket kutu krema

Üzeri için
Kakao

Hazırlanışı
Ilk önce keki hazırlıyoruz.
Kek için yumurta ve şekeri 5 dakika çırpalım.
Sonrasında süt ve yağı ekleyip 1 dakika çırpalım.
Un,kakao,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyip karıştıralım.
Büyük boy yuvarlak borcamı yağlayıp kek hamurunu dökelim.
170 derece fırında ortalam 25 dk pişirelim.
Mutlaka kontrollü pişirin daha erken veya geç pişebilir.
Ben fırına keki koyarken küçük fırına dayanıklı bir kaseyede su koydum eşit kabarıp nemli kalsın diye.
Kek pişerken krema için süt,un ve şekeri tencereye alıp karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim.
Koyulaştıktan sonra ılımaya bırakıp ,sonrasında kutu kremayı ekleyip mikser ile 2-3 dakika çırpalım.
Pişen keki süt ve kakaoyu karıştırıp heryerıne eşit olacak şekılde dökelim.
Islanan kekin üzerine kremayı yayalım.
Son olarakta heryerını kakao ıle kaplayalım.
Üzerini istediğiniz şekılde renklendirebilirsiniz.
1 gece dolapta bekletelim.
Afiyet olsun.
Sevgilerımle.



2 yorum:

  1. olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sürekli ziyaret ediyorsunuz beni ne mutlu bana çok teşekkur ederım size sevgılerımle

    YanıtlaSil

 
PINARIN KAZANI Blogger Template by Ipietoon Blogger Template